کیک
آرد 2 و نیم لیوان . شکر 1 و نیم لیوان . روغن مایع 2/3 لیوان . بکینگ پودر 2 قاشق چایخوری
شیر 2/3 لیوان . تخم مرغ 3 عدد . اسانس وانیل چند قطره . رنگ خوراکی قرمز مقداری
کرم مخصوص تزیین کیک قرمز
پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه ای 400 گرم . کره 80 گرم . پودر قند 2 لیوان
اسانس وانیل چند قطره . شکلات سفید مقداری برای تزیین روی کیک
طرز تهیه : فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ؛ روغن و شکر را داخل کاسه ای بریزید و با همزن بزنید تا یکدست شود.
تخم مرغ ها را به نوبت به مخلوط روغن و شکر اضافه کنید و بزنید ( هر تخم مرغ را پس از اضافه کردن 1 دقیقه با همزن بزنید سپس تخم مرغ بعدی را اضافه کنید ) سپس اسانس وانیل و رنگ خوراکی قرمز را اضافه کنید ( رنگ کیک پس از پخت تیره تر خواهد شد ).
آرد ، نمک و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و الک نمایید سپس بهمراه شیر ولرم کم کم به مایه کیک اضافه کنید و با لیسک مخلوط نمایید ( کمی آرد و کمی شیر اضافه کنید و مجدد کمی آرد و کمی شیر بریزید و به همین صورت کم کم مواد را باهم مخلوط نمایید ).
ته قالب کیک کاغذ روغنی بیندازید و مایه کیک را داخل قالب بریزید سپس قالب را داخل فری که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 40 دقیقه قرار دهید تا کیک بپزد ( برای تست چاقو را داخل کیک وارد کنید و اگر تمیز بیرون امد یعنی کیک پخته است ).
پس از پخت 10 دقیقه صبر کنید تا کیک خنک شود سپس از قالب خارج کنید و پس از اینکه کیک کاملا خنک شد از وسط کیک را نصف کنید ( برای تزیین کیک را باید حداقل 2 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خوب سرد شود ).
برای تهیه کرم خامه ای ابتدا کره نرم شده را داخل کاسه ای بریزید و پودر قند را اضافه کنید و با همزن بزنید تا خوب مخلوط شود در انتها پنیر خامه ای و اسانس وانیل را اضافه و با قاشق مخلوط کنید تا بافتی یکدست و خامه ای پیدا کند سپس مقداری از این کرم را میان دو لایه کیک قرار دهید.
در ادامه تزیین قسمت بالا و اطراف کیک را به کرم خامه ای آغشته کنید و با شکلات سفید رنده شده روی کیک را پوشش دهید سپس کیک را داخل یخچال قرار دهید تا خوب سرد شود ( میتوانید از تزیینات دیگری نیز برای روی کیک استفاده کنید ).
نکته ها : کیک قرمز یکی از معروف ترین و جذاب ترین انواع کیک در جهان است ، شما میتوانید با توجه به تم مهمانی یا جشن تان از رنگ های دیگری در این کیک استفاده کنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اشپزی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 10 آذر 1393برچسب:, | | نویسنده : عرفان مملی |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.